KPSS 2012′ye Hazırlananlar için Taktikler Tavsiyeler – Nasıl Çalışılır

Yazar:

2012 KPSS
KPSS 2010 B grubu sınavlarına hazırlanmış, sınava girmiş ve hatrı sayılır (93,…) bir puan almış birisi olarak siz ziyaretçilerimle kendi uyguladığım çalışma programımı nacizane paylaşmak istedim. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki herkesin mutlaka kendine göre bir çalışma planı vardır ya da olmasa bile oluşturmaya çalışıyodur. Bu yüzden benim söyleyeceklerimi temel kıstas olarak dilerseniz alın dilerseniz kendi programınızdan devam edin, bu sizin karar vereceğiniz bur durum. Neyse ben 2010 KPSS hazırlık sürecimi maddeler halinde sıralayayım.
* 2010 KPSS hazırlık sürecinde attığım ilk adım bir dersaneye yazılmak olmuştu. Dersanenin size katacağı çok fazla şey olmayacağını düşünüyor olabilisiniz. Belki de haklısınızdır; ancak sınıf ortamındaki küçük rekabetler sizlere hem ders çalışma azmi hem de motivasyon kazandırabilir.
** KPSS hazırlık sürecinde özel bir şirkette de çalıştığım için sınava 4 ay kalana kadar yalnızca dersaneye giderek konuları pekiştirmeye çalıştım ve verilen testleri çözdüm.
*** Sınava son 4 ay kala işten ayrıldım ve benim için asıl çalışma programı başlamış oldu. Sabah 8 gibi uyanır kahvaltı sonrası biraz dinlenir ve soru çözmeye başlardım. İlk zamanlarda günlük soru sayısını 200‘den aşağı olmayacak şekilde ayarlardım ve hafta sonları yalnızca dersaneye gider çok fazla soru çözmezdim.
**** Özellikle Tarih ve Matematik derslerine büyük önem verdim çünkü bu iki dersin KPSS’de sizi zorlama ihtimalleri diğer derslere nazaran biraz daha fazla olabiliyor. Tarih‘ten bazı yıllarda net bilgi soruları soruluyor ve siz konuların tümüne hakim olmak durumunda oluyorsunuz. Matematikte ise bazı yıllarda çok zor sorularla karşı karşıya kalabiliyorsunuz ve bunun için de hazırlıklı olmanız gerekiyor.
****** Tarih dersini farklı ve en çok tavsiye edilen iki kaynaktan sınava kadar hemen hemen 6-7 kez baştan sona konu tekrarı ve bol soru çözümüyle oturtmaya çalıştım.
******* Matematik dersi için ise yapabileceğiniz tek şey konuları iyi bilmek, eksikleriniz konu çalışmak ve özellikle sınava bir ay kala günde en az 100 soru çözmek.
Sınava son 3 hafta kalana kadar programım bu şekilde devam etti. Ardından günde 4 deneme sınavıçözerek ve tarih konularını bir kez daha tekrar edip, vatandaşlığı tekrar edip sınavlar haricinde ekstra matematik soruları çözerek sonlandırdım ve sınava oldukça kendimden emin bir şekilde girmeye çalıştım.
Yukarıda anlattıklarım sonucunda sınavda 110′a yakın bir net yaptım 93,küsür bir puan aldım.Türkçe ve Coğrafya derslerimden bahsetmemin sebebi, bu derslerden zaten iyi olmam ve çözdüğüm deneme sınavları ve konu testleriyle bu derslere çalışıyor olmamdır. Sizler şayet bu derslerden kendinizi eksik hissediyorsanız ağırlık verebilirsiniz.
Yukarıdaki Programın Özeti: Konu eksiklerinizi tamamladıktan sonra sınava son 4 ay kala günde en az 250 soru çözmeye başlayın. Haftasonlarını kendinize ayırmanızda bir sakınca olacağını sanmıyorum (sizin tercihiniz). Son 1 ay kala tarih vatandaşlık tekrarları yapın ve bol matematik sorusu çözün. Son 3 hafta kala günde en az 3-4 deneme sınavı çözün. Sınavdan önceki 1-2 gün küçük tekrarlar yapabilirsiniz ancak büyük çalışmalar yapmayın. Bu şekilde sınavda kendinize güvenir bir şekilde girebilirsiniz diye düşüyorum. Sınavda da stres yapmadan sakin ve kararlı bir şeklide sorularınıza odaklanın.
Bunlar dışında manevi yön de önemli diye düşünüyorum. Bol bol dua edin. Yakın çevrenizin duasını da almayı ihmal etmeyin
Sınava girecek bütün memur adayı arkadaşlarıma başarılar ve kolaylıkları diliyorum. Şayet sorularınız olursa elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım.

Gebelik - Hamilelik

Lezzetli Yemek Tarifleri

Abone Olun

Son haberler, Spor, Güncel, Teknoloji, Sağlık, Otomobil, Kültür Sanat, Magazin, Ekonomi, Dış Haberler, Dünya, Politika Haberleri. Yerel Haberler ve Haber Haber okumanın en doğru adresi. Güncel haberler, son dakika haberleri, gazete manşetleri haberin kaynağı Türkiye'nin Haber Sitesi ; Son dakika haberleri, yerel haberler, videolar , foto galeriler Haberler Son Haberler sitesinde. Dakika dakika en son haberlerden haberdar olmak için bizi takip edin. Son haberler ilk size ulaşsın HABER, haber, haberler, HABERİ, haberi, HABERLERİ, haberleri, Spor, Spor Haberleri, Ekonomi, Güncel, Magazin, Politika Dünyadan İlginç Haberler Türkiye ve dünyadan Son dakika haberler, en son haberler son dakika haberler, en yeni şarkılar ve albümler, en popüler videolar, yeni arkadaşlıklar, vizyondaki filmler Son haberler, Spor, Güncel, Teknoloji, Sağlık, Otomobil, Kültür Sanat, Magazin, Ekonomi, Dış Haberler, Dünya, Politika Haberleri. Yerel Haberler ve Haber

Haberler365: KPSS 2012′ye Hazırlananlar için Taktikler Tavsiyeler – Nasıl Çalışılır.
Anarschi Hit Adam